Revizyon Cerrahisi

Obezite halk sağlığını etkileyen kronik bir hastalıktır. Kronik hastalıkların tedavisinde hastalığı yok etmek değil, kontrol altında tutmak amaçlanır. Bu nedenle obeziteden tamamen kurtulmak hiçbir tedavi yönteminde mümkün değildir. Obezite ameliyatları ile hastalığı olabildiğince uzun süre kontrol altında tutmaya çalışıyoruz. Bu süreçte hastanın tedaviye uyması son derece önemlidir.

Obezite tedavisinin temelinde iki unsur vardır. Birincisi yediklerini kontrol etmek, ikincisi ise aktif olmaktır. Yaşam koşulları değiştikçe bu kuralların güncellenmesi gerekmektedir. Örneğin 20 yaşındaki bir çocukla 60 yaşındaki bir çocuğun egzersiz programı aynı olamaz. Bu değişiklikleri yapabilmemiz için hastalarımızın bizler yani hekimler ile düzenli iletişim halinde olmaları önemlidir. Kontrollerini bozan hastalarda zamanla kilo alımı başlar yani hastalık tekrarlayabilir. Tekrar kilo alan hastalarda yapılan ameliyatlara revizyon cerrahisi diyoruz.

Revizyon cerrahisi tek tip cerrahi değildir. Birden fazla yöntem içerir. Daha önceki ameliyata göre tercih yapılır. Örneğin mide bandı (mide kelepçesi) olan bir hasta tekrar kilo aldıysa, bant çıkarıldıktan sonra tüp mide ameliyatı veya gastrik bypass yapılabilir. Burada midenin durumuna göre yapılacak ameliyata karar verilir.

Revizyon ameliyatı ilk ameliyat kadar kolay değildir. Bu nedenle deneyimli ve donanımlı merkezlerde uygulanmalıdır. Komplikasyon oranı ilk ameliyata göre daha yüksektir. Ancak başarı oranı daha düşüktür. Bu nedenle revizyon ameliyatına gerek kalmadan ilk ameliyatın başarısı mümkün olduğunca korunmalıdır. Var olanı korumak, yeniden yapmaktan daha kolaydır.